TEST: HYUNDAI i30 CW 1.0 T-GDi LINK

FAMILIAR GASOLINA... TRICILÍNDRIC?
Un cotxe familiar de 4,6 m de llarg i gasolina sempre ha estat sinònim de consum alt i poca eficiència. El nou Hyundai i30 CW arriba amb un motor eficient tricilíndric de 120 CV.  Trencarà el prejudici?

EL PRIMER i30 CW va ser presentat el 2007, i des de llavors han passat onze anys i tres generacions del popular compacte, que ha passat de ser un cotxe a mig camí de marques low-cost com Dacia i les habituals generalistes, a situar-se al nivell del Golf i lluitar-hi de tu a tu en aquesta tercera generació.

El nou Hyundai i30 sorprèn el mercat amb un disseny modern però no innovador i carregat d'elegància, i encara més en aquesta versió CrossWagon, on la finestra de darrere descendent dona un aire elegant i sumptuós de coupé.
El motor provat és el d'accés a la gamma, l'1.0 T-GDi, amb l'acabat Link, que és una edició limitada. Amb aquest acabat, el cotxe té l'aspecte exterior d'un Klass Max --l'acabat bàsic--, però incorpora tota la dotació tecnològica del Tecno, que és l'acabat intermedi. Així doncs, aquest cotxe disposa de control de creuer, limitador de velocitat, frenada d'emergència, assistent de canvi de carril, detector de fatiga, navegador TomTom Live amb actualitzacions gratuïtes per a deu anys i pantalla tàctil de 8", climatitzador bizona, llums diürnes LED... gairebé tot el que té el Tecno ho porta de sèrie. De fet, en aquest cotxe no hi ha opcions, l'única cosa que pots triar és la pintura.

Pantalla de 8" del navegador, molt intuïtiu
Anem al motor. Pot semblar que un motor tricilíndric de menys d'un litre de cilindrada sigui poca cosa per a un familiar de 4,6 metres de llarg i 1,3 tones de pes, però cal tenir en compte que el T-GDi aconsegueix una potència de 120 CV, molt més de la que tenen els motors bàsics dels seus rivals. De fet, exceptuant l'1.0 EcoBoost de Ford, que arriba als 140 CV, és dels motors tricilíndrics de gasolina més potents.
Motor 1.0 T-GDi de 120 CV.

Així doncs, és un motor d'accés molt noble, amb una acceleració de 0 a 100 km/h d'11,4 segons, i que només es nota poca cosa a baixes velocitats --aproximadament a partir dels 30 km/h s'activa el turbo.  Per sota aquesta velocitat és quan, si has d'afrontar alguna pujada, els tres cilindres es fan notar, i molt. Seria igual si tingués els 140 CV del Ford EcoBoost, ja que la tecnologia no pot fer miracles: encara que tingui turbo, aquest motor no deixa de ser un tricilíndric, amb la qual cosa si no ets dur amb l'accelerador el cotxe no puja; llavors l'has de parar i tornar a prémer l'accelerador.

Deixant de banda aquest aspecte puntual que, com he dit, només passa quan has de fer pujades amb molt pendent i a baixa velocitat, l'1.0 T-GDi és un motor molt elàstic i ràpid, amb el qual pots estar circulant a 120 km/h quasi sense superar les 2.000 rpm, i també força eficient. El consum mitjà que es pot veure a la taula és de 5,9 l/100 km, una xifra molt bona, encara que cal dir que aquesta xifra és la del segon dipòsit. La del primer era de 6,8 l/100 km, ja que s'havia anat per pista de terra, on el consum havia arribat als 7,5 l/100 km. A més, si t'ho proposes aquest motor pot gastar molt poc, ja que anant per autopista a 120 km/h amb el control de creuer i el climatitzador activats s'han aconseguit uns brillants 5,1 l/100 km, un consum a l'altura de molts dièsel d'1.6 litres de cilindrada.
L'interior destaca per la gran pantalla de 8" i pel climatitzador bizona. El volant i el pom de la caixa de canvis són de cuir.
L'interior té un aspecte molt noble, amb la pantalla flotant de 8", el climatitzador bizona, alguns cromats i el volant i el pom de la caixa de canvis --de 6 velocitats-- folrats amb cuir. Això sí, al voltant de la caixa de canvis hi ha alguns botons falsos que deixen veure que és una de les versions menys equipades. A sota del climatitzador hi trobem dues preses de 12 V, una d'USB i una presa auxiliar per connectar-hi auriculars, carregar-hi el mòbil i altres tasques, cosa que, en els temps de connectivitat en què vivim, resulten molt pràctica. L'ordinador de bord és molt complet, i mostra les dades del navegador, el consum instantani, el consum acumulat, l'autonomia, la pressió dels pneumàtics i moltes coses més. Els seients no desmereixen el conjunt. Els de davant són molt còmodes i agafen molt bé el cos; a darrere, la banqueta destaca per l'amplada i per la quasi absència del túnel de transmissió, a més de tenir tres reposacaps ajustables en altura.


La banqueta de darrere destaca per l'amplada i pels tres reposacaps ajustables en altura.
Anem a la part de darrere. El maleter és enorme, dels més grans del segment, ni més ni menys que 602 litres. A més de l'àmplia superfície plana, molt pràctica ja que s'hi poden acumular molts objectes, hi ha compartiments a sota per a posar-hi objectes més petits. A més, aquesta versió inclou una xarxa perquè l'equipatge no llisqui pel maleter amb el cotxe en moviment.
Maleter del Hyundai i30 familiar.
Aquest cotxe, de mitjana global excel·lent, és una ganga amb un preu base de 22.515 € (si agafes el color bàsic Engine Red, que no té sobrecost). La unitat provada porta el color Micron Grey, que costa 450 €, amb la qual cosa el preu puja fins als 22.965 €. Això sí, Hyundai acostuma a fer ofertes importants, així que segur que el podreu trobar per sota dels 20.000 €.
|| GUIU R. N.
FITXA TÈCNICA
MOTOR
Gasolina, Turbo, 3 cil. en línia
CILINDRADA (cc)
998
POTÈNCIA (CV/rpm)
120 / 6.000
PAR MOTOR (Nm/rpm)
171 / 1.500-4.000
TRACCIÓ
Davantera
TRANSMISSIÓ
Manual, 6 velocitats
SUSPENSIÓ DAVANTERA
De tipus McPherson
SUSPENSIÓ POSTERIOR
Multilink
FRENS DAVANTERS
Discos ventilats
FRENS POSTERIORS
Discos
DIMENSIONS (m)
(LLARG. / AMPL. / ALT.)

4,58 / 1,79 / 1,46
MALETER (5/2 PLACES) (L)
602-1.650
DIPÒSIT COMBUSTIBLE (L)
50
DIÀMETRE DE GIR (m)
10,6
PES (kg)
1.245
ACCELERACIÓ 0-100 km/h (s)
11,4
VELOCITAT MÀXIMA (km/h)
188
CONSUM (L/100 km)
(urbà/extraurbà/mixt)

5,9 / 4,4 / 4,9
EMISSIONS CO2 (g/km)
115
LLANDES/NEUMÀTICS
195/65 R15
PREU
22.365 €
PREU VERSIÓ PROVADA
22.965 €
CONSUM A LA PROVA (MITJANA)
5,9 l/100 km
CONSUM PISTA DE TERRA
 7,5 l/100 km
CONSUM AUTOPISTA
5,1 l/100 km

VALORACIÓ
Per Guiu R. N.

Realment Hyundai  ha fet un canvi brutal 
d'imatge de marca des que va arribar a 
Europa. Llavors, ja fa uns 25 anys, venia
cotxes low-cost però de qualitat; en canvi,
el nou i30 vol ser el rival perfecte del 
Golf, i ho aconsegueix. Només decep que, 
com que és un tricilíndric, el motor queda 
una mica curt a baixes revolucions en 
pujades fortes. Però, siguem sincers, la 
tecnologia (de moment) no pot fer miracles; 
és a dir, et toca triar entre prestacions i 
eficiència, o amb altres paraules, 1.0 
de 120 CV o 1.6 de 115 de fa deu anys. 

NOTA: 9,5
  + Equipament, qualitat, preu, consum per autopista, maleter, disseny, motor quan el turbo ha entrat
- Resposta del motor amb pujades fortes a baixes revolucions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Suggeriments: