PRIMER CONTACTE: RANGE ROVER VELAR

EL NOU SUV de Land Rover, el Range Rover Velar, se situa per sobre del més popular Evoque i per sota de l'imponent Range Rover Sport. El Velar arriba al segment cada cop més creixent dels crossover com a competidor del Porsche Macan o el Jaguar F-Pace, que forma part del mateix grup (Jaguar-Land Rover). 

El Velar té un disseny clarament més esportiu que el Range Rover Sport, malgrat que aquest últim tingui el nom Sport. El Velar disposa d'un frontal i una part posterior més aerodinàmics, i amb uns para-xocs davanters i posteriors més agressius que els de l'Sport.
El darrere, caracteritzat per la il·lumiació LED, destaca pel seu disseny aerodinàmic.

Pel que fa als motors, el nou Velar disposa de dos motors de gasolina i tres de gasoil. Estrena un 2.0 turbo Ingenium de 250 CV, però també porta el 3.0 de 380 CV, que fa servir el Jaguar F-Type, pel que fa a la gasolina. Els tres motors de dièsel són dos 2.0 Ingenium, amb potències de 180 CV o 240 CV, i un 3.0 de 300 CV.

L'interior presenta solucions d'última generació: té tres pantalles, una de 12,3" tàctil que controla la ràdio, el navegador, modes de conducció... Més avall, n'hi ha una altra de 8" que també és tàctil i controla la climatització, les posicions dels seients... Finalment, el quadre de rellotges també és una pantalla, que mostra informació general del cotxe, com ara el mode de conducció, l'autonomia i el consum.

Cal destacar la ruleta del canvi de marxes automàtic, que s'ha convertit en un símbol de la marca Land Rover.
L'interior incorpora tecnologia d'última generació.
Els preus van des dels 60.250 € per a la versió 2.0 Ingenium dièsel de 180 CV, amb tracció a les quatre rodes i canvi automàtic, fins als 124.750 € de l'edició especial First Edition del motor 3.0 de gasolina i 380 CV.

De fet, és força car pel que ofereix, ja que la versió amb motor Ingenium 180 CV, canvi automàtic i 4x4 del seu equivalent, el Jaguar F-Pace, costa 50.820 € --10.000 € menys. Pel que fa al Porsche Macan, el seu altre gran rival, la versió dièsel bàsica --de 258 CV-- costa 65.920 €, amb canvi automàtic. És més car, sí, però és molt més ràpid: accelera de 0 a 100 en 6,3 segons, mentre que el Jaguar ho fa en 8,7 i el Velar, que és el més lent, accelera de 0 100 km/h en 8,9 segons.

A més, la versió 2.0 dièsel Ingenium de 240 CV, canvi automàtic i 4x4 costa 64.700 €, uns 5.000 € menys que l'equivalent del R. R. Sport, que és el model superior.
|| GUIU R. N.
Aquesta pantalla tàctil de 8" controla la posició dels seients, la climatització...
Disseny, equipament --versions bàsiques tenen Aut. i 4x4--

Preu alt --similar al del R. R. Sport--, pocs motors de gasolina, rival dintre del mateix grup (Jaguar F-Pace), massa pantalles
* * * * *

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Suggeriments: