TEST: OPEL MERIVA 1.6 CDTi ecoFLEX Selective




Superarà els seus rivals?
El Meriva és un cotxe pràctic, petit i espaiós, i el seu motor 1.6 ecoFLEX té un consum oficial de 3,8 l/100 km. Ho aconseguirà?



L’OPEL MERIVA és un cotxe molt pràctic: en una carrosseria de tan sols 4,3 metres (el Classe A de l'últim article fa gairebé el mateix), aconsegueix un habitacle amplíssim i un maleter de 400 litres (una mica més gran que el d’un Astra, que té 370 L). A darrere hi podran viatjar sense problemes tres persones, amb una amplitud digna d’un segment superior. Contribueixen a la bona habitabilitat les característiques portes encarades, una encertada innovació d’aquesta segona generació introduïda el 2010, encara que, segons com, van una mica dures.

L’equipament de sèrie és força complet: inclou climatitzador, ordinador de bord en color... Però la pantalla tàctil és massa complexa i costa trobar els menús sobretot si condueixes, un detall que Opel hauria de mirar de polir.


L’interior, on destaca la gran pantalla tàctil central, té un aspecte modern, i els botons queden força a mà.

Parlant de detalls que caldria polir, s'ha de citar el poc pràctic sistema Start/Stop. Durant el trajecte de proves (de Barcelona a Calella), el cotxe s’ha calat tres vegades, en dues de les quals el motor no ha arrencat fins ben bé deu minuts més tard: una en un semàfor, i les altres dues sortint de rotondes... Encara que només sigui un defecte puntual d’aquesta unitat en concret, sens dubte aquestes coses s’haurien de controlar una mica més. 

L’1.6 CDTI es mostra correcte en prestacions, i no consumeix gaire: el seu consum real ronda entre els 5,5 i 6,5 l/100 km, una bona xifra que se situa a la mitjana del segment. Això sí, molt lluny dels 3,8l/100 km promesos, una xifra pràcticament impossible d’aconseguir...


El motor gasta relativament poc, 6,0 l/100 km de gasoil als 100 km. Això sí, es queda a la mitjana del segment, molt lluny de l’ideal promès per Opel (3,8 L/100 km)

I el preu? Doncs el Meriva 1.6 ecoFLEX amb l’acabat Selective costa 20.050 €, una mica car per a un monovolum petit d’una marca generalista. Encara que, com que Opel acostuma a fer descomptes importants, segurament el podreu trobar per uns molt raonables 15.000 €, incloent-hi promocions i possibles descomptes d’un concessionari en concret.

 

Si busqueu un monovolum petit, àgil i espaiós, l’Opel Meriva pot ser una bona opció, encara que n’hi ha que ofereixen més bona relació qualitat-preu i consumeixen menys.

|| GUIU R. N.

FITXA TÈCNICA
MOTOR
Turbod. 4 cil. en línia, 16V
CILINDRADA (cc)
1.598
POTÈNCIA (CV/rpm)
110/4.000
PAR MOTOR (Nm/rpm)
300/2.000
TRACCIÓ
Davantera
TRANSMISSIÓ
Manual, 6 velocitats
SUSPENSIÓ DAVANT
De tipus McPherson
SUSPENSIÓ DARRERE
Braços tirats
FRENS DAVANT
Discos ventilats
FRENS DARRERE
Discos
DIMENSIONS (m)
(LLARG. / AMPL. / ALT.)

4,3/1,81/1,61
MALETER (5/2 PLACES) (L)
400 – 1.500
DIPÒSIT COMBUSTIBLE (L)
54
DIÀMETRE DE GIR (m)
11,1
PES (kg)
1.518
ACCELERACIÓ 0-100 km/h (s)
12,5
VELOCITAT MÀXIMA (km/h)
185

CONSUM (L/100 km) (urbà/extraurbà/mixt)


4,1/3,6/3,8
EMISSIONS CO2 (g/km)
99
LLANDES/NEUMÀTICS
205/55 R16
PREU
20.050 € (Selective)
CONSUM A LA PROVA
6,0 l/100 km
  

















VALORACIÓ

Per Guiu R.N.

El nou Meriva és un cotxe molt pràctic: amb unes petites dimensions exteriors (això sí, amb una visibilitat perifèrica no tan bona) aconsegueix un interior molt ampli i un maleter decent. Ara, no tinc tan bona opinió de l’Start/Stop. Encara que sigui un defecte d'aquesta unitat concreta, crec que Opel s’hi hauria de mirar més en aquests detalls importants, que baixen molt la nota final del cotxe.


NOTA: 5,5



Relació mida/espai, disseny

Sistema Start/Stop, complexitat pantalla central, diferència entre consum real i anunciat, portes posteriors poc pràctiques, preu sense descomptes

El disseny posterior destaca pel vidre, que continua fins a la matrícula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Suggeriments: