TEST: MERCEDES A 200d

Renovació amb classe... A
El facelift de la tercera generació Classe A, a la venda des del 2012, ha arribat. A més, amb el potent motor 2.2 turbodièsel de 136 cavalls, competeix amb els BMW Sèrie 1 dièsel més esportius... 

ELS MERCEDES sempre han representat el luxe, al contrari que els BMW, que eren l’esportivitat. Per això, va sorprendre quan el 2012 Mercedes va presentar el nou Classe A, que contrastava molt amb les dues primeres generacions, d’aspecte de monovolum. El disseny era molt esportiu, amb uns laterals molt marcats i un frontal que, amb uns grans llums amb il·luminació diürna LED, la calandra amb una o dues grans barres cromades (depenent del model i la versió) i un gran logo de l’estrella al centre, va marcar un nou patró de disseny per a Mercedes.

 L’esplèndida càmera posterior, un extra de la 
unitat provada, s’ubica al  costat del pany del maleter.



El motor que hem provat és el 200d (abans de la renovació anomenat 200 CDI), amb un motor turbodièsel de 2.143 cc i 136 CV de potència, motor que també porten els CLA (Classe A Sedan) i la versió bàsica de la Classe C (200 Bluetec)

Sense mirar la fitxa tècnica, ja es pot suposar que aquest motor, per a un compacte de 4,29 de llarg i 1.455 kg de pes, deu anar sobrat. I hi va:
0-100 en 9,3 segons, 300 Nm de par entre 1.400 i 3.000 rpm... i un consum oficial de 4,1 l/100 km. És real aquest consum? No del tot, encara que hem aconseguit uns brillants 4,6 litres anant per carreteres secundàries i autopistes a bons ritmes, superant els 130 km/h bastant sovint. Suposo que, per a un ús urbà, deu consumir entre 5 i 7 litres.




INTERIOR 
A l’interior destaca la consola central, amb  la qual es maneja la ràdio, el climatitzador...
 La pantalla amb forma de tablet, que no es pot amagar, a diferència de les d’Audi, sembla agregada posteriorment i no és tàctil; es maneja amb una ruleta situada darrere el canvi de marxes. Malgrat tot, el seu funcionament és  molt intuïtiu.

Tornem al propulsor. El 2.2 turbodièsel estira amb força des de baixes revolucions i es mostra molt elàstic i relaxat corrent a 130 per hora amb sisena marxa. Es nota la diferència amb els 1.600 de 120 cavalls de la competència. L’acceleració és molt bona, i tant permet fer avançaments per carreteres de muntanya com sortir el primer dels semàfors.


Un punt a favor d’aquest cotxe és la càmera posterior, 1.331 €. (No us espanteu pel preu, és del Pack Navegador, que, a més, inclou GPS, assistents d’aparcament...) Aquesta càmera, ubicada al costat del pany del maleter, s’activa quan es posa la marxa enrere (per cert, per posar-la, s’ha d’estirar la palanca cap amunt). Un cop activada, mostra a través de la gran pantalla el que no es pot veure degut a un minúscul  vidre posterior i indica quan t’apropes massa als cotxes veïns. També m’han agradat molt els seients esportius davanters, que són de sèrie independentment del motor i la terminació; són molt còmodes i agafen bé el cos.


Els llums posteriors també han canviat
 des de la renovació: l’anterior dibuix en forma 
de “C” canvia per dos angles obtusos  que giren 
cap a costats oposats .

Les sortides d’aire posteriors són un clar exemple del luxe en cada detall que presenta aquest cotxe.




Aquests llums es troben a darrere i 
a davant; són led i il·luminen força bé.
Però no us penseu que tot són coses bones en aquest cotxe: el maleter és diminut (341 L), si el comparem amb el d’un Volkswagen Golf, que fa 4,25 m de llarg i té un maleter de 380 L, o amb el d’un Fiat Tipo Hatchback, de 4,37 m de llarg, amb un maleter de 440 L. Tampoc m’agrada gaire el preu, 29.275 €. Si, a més, s’hi sumen els extres... Però en alguns concessionaris molt generosos es pot aconseguir per menys de 25.000 €.

I l'interior? Molt bé. Materials de bona qualitat, tot molt lògic, excepte un fre de mà de botó que no és fàcil de trobar sense ajuda. L'ordinador de bord funciona fantàsticament i és molt intuïtiu fer-lo servir posant els ulls a la carretera... El navegador està present en una pantalla central de set polzades amb forma de tauleta, que sembla acoblada posteriorment. La pantalla, que no és tàctil (des de Mercedes diuen que és perquè no hi quedin ditades), es fa anar amb una ruleta situada al costat del canvi de marxes, fàcil de controlar i intuïtiu quan t'hi acostumes.

Un dels arguments per comprar aquest cotxe: el motor turbodièsel  de 2.2 litres i 136 cavalls.
 Si busqueu un bon compacte prèmium, luxós i ràpid, sens dubte aquest Mercedes Classe A és una bona opció. 
|| GUIU R. N.


FITXA TÈCNICA
MOTOR
Turbod. 4 cil. en línia,
16V
CILINDRADA (cc)
2.143
POTÈNCIA (CV/rpm)
136 / 4.000
PAR MOTOR (Nm/rpm)
300 / 1.400-3.000
TRACCIÓ
Davantera
TRANSMISSIÓ
Manual, 6 velocitats
SUSPENSIÓ DAVANTERA
De tipus McPherson
SUSPENSIÓ POSTERIOR
Paral·lelogram deformable
FRENS DAVANTERS
Discos ventilats
FRENS POSTERIORS
Discos
DIMENSIONS (m)
(LLARG. / AMPL. / ALT.)

4,29 / 1,78 / 1,43
MALETER (5/2 PLACES) (L)
341 -  1.157
DIPÒSIT COMBUSTIBLE (L)
50
DIÀMETRE DE GIR (m)
11
PES (kg)
1.455
ACCELERACIÓ 0-100 km/h (s)
9,3
VELOCITAT MÀXIMA (km/h)
210
CONSUM (L/100 km)
(urbà/extraurbà/mixt)

5,2 / 3,4 / 4,1
EMISSIONS CO2 (g/km)
106
LLANDES/NEUMÀTICS
205/55 R16
PREU
29.275 €
CONSUM A LA PROVA
4,6 l/100 km

                                                            VALORACIÓ
Per Guiu R.N. 

Mercedes ha fet una gran feina. Realment és un gran canvi respecte al Classe A dels 90, per filosofia i luxe, i a més el motor i el consum són molt bons. Tot i això, encara ha de millorar en alguns aspectes, com ara el maleter, petit per un cotxe de 4,3 m  de llarg, o la visibilitat posterior, compensada per la càmera.
NOTA: 9,0

Motor, disseny, consum, seients davanters
   ⦵ Maleter, preu, fre de mà, visibilitat posterior





1 comentari:

Suggeriments: