PRIMER CONTACTE: ALFA ROMEO GIULIA



EL SEGMENT DE LES BERLINES ha experimentat un gran descens de vendes en els últims anys. Per això, últimament les marques creen (o ho intenten) sedans més esportius. Alfa es pot considerar afortunada, ja que ho ha aconseguit al 100 %. El nou Giulia ofereix una de les millors relacions del mercat entre prestacions i disseny.

A Catalunya (i Europa) està disponible amb motors turbodièsel que deriven d'una mateixa cilindrada (2.2 litres i 2.143 cc), amb potències des de 136 CV fins a 180 CV, passant per una variant mitjana de 150 CV. Segons Alfa, tots aquests motors consumeixen 4,2 litres de gasoil als 100 quilòmetres, encara que el seu consum real deu rondar entre  els 5 i 6,5 litres.


No cal oblidar que, a part dels competitius turbodièsel, també està disponible una variant 2.9 gasolina biturbo V6 “Quadrofoglio Verde” de 510 CV, que busca enfrontar-se amb els Mercedes C 63 AMG S de 510 CV i els BMW M3 de 431 CV. Tot i això, malgrat el preu (86,600 €), és el més barat de tots tres, ja que el BMW surt per 89.950 € (i amb menys potència!) i el Mercedes és massa car: 102.625 €.

Encara que el Quadrofoglio Verde surt prou “barat”, en les altres opcions sorprenen uns preus elevats per a una marca a mig camí entre generalista i prèmium: està disponible des de 33.150 € pel 2.2 JTDm de 136 cavalls amb l’acabat bàsic Giulia (un Audi A4 2.0 TDI de 150 CV surt per 34.600 €, i un BMW 316d de 116 CV fins i tot és més barat: 33.000 €), encara que, d’oferta, el pots trobar per uns més raonables 29.900 €.



Si busqueu una berlina de qualitat i moderna, amb un bon motor dièsel i que no es vegi a tot arreu, aquest és el vostre cotxe.
|| GUIU R. N.
Disseny, interior, preu Q.V.

Preu elevat motors turbodièsel, sense motors “bàsics” gasolina

* * * * *

La potent versió Quadrofoglio Verde mostra aquest aspecte tan agressiu.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Suggeriments: